Arbete

- Varför väljer ni att begränsa er på arbetsmarknaden, kan man få höra. Jag brukar säga att man söker det arbetet man har utbilding för. Det gör vilken människa som helst, man begränsar sig till sitt område. Men om jag söker ett arbete och arbetsgivaren inte anställer mig så är det inte jag som begränsar mig då pga ansiktsslöjan, det är arbetsgivaren, men det får man ta då. Alla har rätt att anställa vem man vill, take it or leave it.

Går det att arbeta med ansiktsslöja? Det har funkat i arabvärlden i över tusen år, så varför kan inte Sverige hänga med i utvecklingen?

Ja alla har rätt att anställa vem man vill. Hur ser det ut på arbetsmarknaden i Sverige. Är det inte så att det är kvinnan som begränsas/diskrimineras oavsett om man har ansiktsslöja/sjal eller inte. Mmm jo så är det i Sverige år 2010. Vem vill man helst anställa, en kvinna som är gravid, eller är ensamstående, eller är sjuk pga sina månadsblödningar en gång i månaden, eller kommer bli mammaledig, eller är fysiskt svagare eller en man? Svaret är solklart. 

/en svensk revertit

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0