Välkommen till min blogg om ansiktsslöjan

Ingen har nog missat diskussionerna om ansiktsslöjan i media. Den har blivit ett politiskt verktyg. Media utnyttjar också alla chanser de får. De lovar oss att få komma till tals genom att garantera att de följer villkoren vi kommer överens om från början och lägger in tidningens heder som insats för att sedan klippa ihop något som inte ens var avtalat från början. Allt är värt att offras för ett namn inom media. 

Vi har kontaktat media för att fråga om vi kan få göra ett program om ansiktsslöjan/islam, men vi har fått kalla handen varje gång. Vi har också kontaktat politiker men de vill hellre använda sig av myterna/fördomarna än att tala med oss. De är välkomna att kontakta oss om de ändrar sig.

Så då förstår ni varför jag skapat denna blogg. Jag vill förklara vad ansiktsslöjan har för betydelse. I korthet kan man säga att vi har den på oss av samma anledning som nunnorna har sin klädsel - av kärlek till vår Skapare, den är en del av gudsdyrkan. Är det inte konstigt då att de betraktas som fromma medan vi som förtryckta...osar politisk propaganda eller hur...

Ni är varmt välkomna med era frågor, jag svarar gärna på dem. Mejla era frågor till följande mejl: [email protected]

/en svensk revertit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0