Frihetsberövaren Reinfeldt?

Reinfeldt sa i en intervju att: "Jag tror på det öppna samhället och där jag inte vill se att vi utvecklar en idé om att kvinnor bara till dels ska få visa upp sig. I Sverige så behöver vi inte det tycker jag på det här sättet att dölja sitt ansikte." Vart ska det leda frågar reportern. Reinfeldt svarar: "Att vi helt enkelt trycker tillbaka ropen och förhoppningar om att vi ska få fler kvinnor att gå i burkor, t.e.x. Det vill vi inte i Sverige och det kommer inte jag att acceptera stillatigande".

Wow..låter inte detta som frihetsberövande? Först pratar han om öppet samhälle, sedan om att trycka tillbaka ropen! Han vill helt enkelt ta min rättighet/frihet ifrån mig, för att befria mig? Om det finns frihet i Sverige varför vill han ta min frihet ifrån mig? Vart tog demokrati vägen när han sa allt detta? Dessutom låter han som en diktator: "Det kommer inte Jag att acceptera" Han vill dessutom gå emot svenska samt internationella lagar - genevekonventionen, baserat på vad Han själv känner och tycker. Han vill förbjuda något utifrån en känsla.

Detta handlar inte om någon organiserad brottslighet....detta gäller ett stycke tyg...wow!

Demokratin blir mer och mer urholkad som en ost. Snart finns bara hålen kvar...eller har det funnits nån ost alls?

På internet kan man läsa: "Ofta uppstår diktaturen i demokratier, där man samlar makten till en liten grupp, och upphäver den personliga friheten!"

Bullseye!!! När det bl.a gäller min frihet att bära ansiktsslöja.

Reinfeldt tycker ansiktsslöjan och slöjan är förtryckande. Men han har inga problem med att skicka biståndspengar och tillåta vapenexport till förtryckarregimer som mördar småflickor och kvinnor. Kallas det inte dubbelmoral?

/en svensk revertit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0