Falsk propaganda

Vi har ju alla hört en hel del anti-ansiktsslöja-propaganda. Tänkte skriva några rader om detta.

Falsk propaganda 1: Det cirkulerar ju ren falsk propaganda om att vi muslimska kvinnor som bär ansiktsslöja är förtryckta. Samma propaganda var det om vanlig slöja men det verkar börja mjukna nu eftersom det svenska folket får mer kunskap. Det enda som egentligen behöver tilläggas här som förklarar det hela är att man bär ansiktsslöjan av samma anledning som man bär slöjan, av gudsdyrkan. Vi bär våra slöjor och ansiktsslöjor av samma anledning som nunnorna bär sina kläder. Är det någon som tvingar nunnorna att bära sin klädsel, är det förtryckta? Varför framställs dem som fromma medan vi som förtryckta?

Och vem är det i så fall som förtrycker? Om jag tar av mig min ansiktsslöja och stoppar den i fickan, var sitter förtrycket då? Eller är det så att så fort jag sätter på mig den så är jag förtryckt och när jag tar av mig den så är jag inte det längre? Det låter ju inte klokt eller hur? Det verkar vara så att förtrycket sitter i betraktarens öga, i islamhatarnas ögon? Som använder detta som ett vapen i sin propaganda!

Falsk-propaganda 2: Kommunikationsproblem, hihi, ganska komiskt. Hur fungerar kommunikationen om man går distanskurs, då ser man inte ens sin lärare? Och hur många är det inte som ringer, mejlar, skickar sms etc och var finns kommunikationsproblemen då? Och alla telefonväxlar som man pratar med, taxi etc? Ja listan kan göras lång. Men jag tror inte att jag behöver säga mer. Och i den muslimska världen har kommunikationen fungerat utan problem i långt över tusen år med ansiktsslöjan.

Falsk-propaganda 3: Att det bara är extrema muslimer som bär ansiktsslöja. Det finns muslimer som praktiserar sin religion olika mycket, det har inget med extremism att göra. En extremist i Islam är en som går över Islams lagar. Allt som finns inom ramen av Islam kan man praktisera hur mycket som helst utan att klassas som extremist. Det finns alltså de muslimska kvinnor som väljer att bära slöja och andra som väljer att bära slöjan och ansiktsslöjan. Det finns ingen gräns som skiljer dessa kvinnor åt bara för att de täcker sig olika, de tillhör ändå samma religion, tror på samma saker, dyrkar samma Herre. Vem skulle klassa profetens (saas) fruar och kvinnorna på den tiden som extremister bara för att de täckte sina ansikten? Profeten (saas) och dessa kvinnor är ju våra förebilder som alla muslimer ska sträva mot att efterlikna. Hade de varit utanför Islam lagar hade de inte tillåtits att täcka sina ansikten.   

Kommer fylla på denna lista vartefter för det kan vi räkna med att fler falska påhopp lär det dyka upp. Ska bli intressant att se vad som kommer härnäst. 

/en svensk revertit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0